tiistai 11. toukokuuta 2010

100 asiaa minusta :)

Pakkohan minunkin oli tehdä tämä oma listani kun te kaikki muutkin ihanat blogistit olette paljastaneet ne sata asiaa itsestänne! Niitä on ollut niiiin hauska lukea :)

1. Olen horoskoopiltani härkä, ja sen kyllä huomaa! Osaan siis olla temperamenttinen mutta lepyn myös todella nopeasti. En osaa pitää mykkäkoulua mikä on onni ainakin mieheni kannalta :)
2. Uskallan kuitenkin näyttää tunteeni vain läheisilleni...
3. muutoin olen aivan liian kiltti ja olen monesti saanut kärsiä siitä. En osaa sanoa EI, mutta yritän opetella!
4. Minulla on maailman ihanimmat vanhemmat sekä isoveli. Terkkuja isoveikkulille joka aina pitää huolta pienemmästään, olet rakas ♥
5.Minulla on muutama hyvin rakas ystävä. Halit teille kaikille :)
6. Läheisimmän ystäväni kanssa olemme asuneet naapureina koko lapsuuden/nuoruuden ja ihan pikkuisina meillä oli yhteinen hoitaja joka hoiti meitä kotonamme. Varmaan tästä syytä olemme kuin paita&peppu. Hän on myös Ceelan kummitäti. Ja hän on minulle niin tärkeä ♥
7. Myös lapsuuden/nuoruuden rakkauteni, rakas naapurinpoika on myös hyvin läheinen ystäväni.
8.Olen muuttanut heti yläasteen jälkeen opiskelemaan Porvooseen. Eli 350km päähän omasta kotoa.
9. Se oli hurja kokemus ja kasvatti minua paljon. Kiitos Äidille ja Isille että päästitte irti vaikka olittekin huolissanne. Hyvin minä pärjäsin ja se on teidän ansiota.
10. Täältä löysin myöskin elämäni miehen ja tänne jäin!
11. Tapasin mieheni 18-vuotiaana Näsin Krouvissa. Olimme molemmat sattumalta pelaamassa biljardia :)
12. Eli toisin kuin väitetään niin baarissakin, tai tässä tapauksessa juottolassakin voi tavata sen oikean *heh*
13. Olemme olleet yhdessä jo reilu 8 vuotta
14. Rakensimme omakotitalon 2 vuotta sitten
15. Viime keväänä menimme naimisiin ♥
16. Olen aina halunnut lapsia. Ja onneksi myös sain :)
17. Ja Haluan Ceelalle myös ehdottomasti sisaruksen, ehkä kaksikin! Sisaruus on niin ihana lahja etten haluaisi että Ceela jäisi siitä paitsi. Ja sisaruus myös kasvattaa ja opettaa paljon.
18. Poden jatkuvaa vauvakuumetta.
19. Ceelan syntymä on elämäni onnellisin päivä
20. Olen aina ollut herkkä, ja Ceelan syntymän jälkeen olen herkistynyt entisestään.
21. Opetan Ceelalle joka päivä uusia asioita elämästä
22. Ceela opettaa minulle joka päivä uusia asioita elämästä
23. Arvostan ja kunnioitan vanhoja ihmisiä
24. Olen hyvin rehellinen ja noudatan aina lakia.
25. Ainoana poikkeuksena ylinopeus autoillessa. Sitäkin vältän silloin kun Ceela on kyydissä.
26. En ole mikääs superälykkö, mutta tunneälyä onneksi löytyy. Sillä pärjää jo aika hyvin.
27. Olen kova telomaan itseäni, tästä esimerkkinä mm. puusta tippuminen 6metristä sekä ajamani hirvikolari 100km tuntivauhdilla. Ja vastaavia tapauksia voisi luetella vaikka kuinka ja monta.
28. Olen elänyt 2 vuotta elämästäni sellaisessa selkäkipu helvetissä jota en soisi kenellekään
29. Olen aina rakastanut urheilua.
30. Olen pelannut jääkiekkoa, rullakiekkoa, lumilautaillut, lasketellut, rullalautaillut, yleisurheillut, uinut sekä thai-nyrkkeillyt. Jälkimmäistä haluasin jossain vaiheessa jatkaa jos selkä vain antaa myöden!
31. Nykyisin harrastelen lähinnä vaunulenkkejä sekä shoppailua :)
32. Haluaisin myös alkaa harrastamaan seinäkiipeilyä, siitä tykkäisin ihan varmasti!
33. En rakasta siivoamista, mutta siivoan silti joka päivä kotona
34. Vihaan sotkua ja epäjärjestystä, haluan että jokainen tavara on omalla paikallaan. Myös laatikoissa ja kaapeissa. Ceelan lelut toki saavat päivisin olla hujan hajan, kunhan muuten on siistiä!
35. Mieheni kärsii siivousintoilustani, mutta nauttii kuitenkin siististä kodista!
36. Mieheni on mitä ihanin Isä Ceelalle, on ihanaa huomata kuinka tyttö on kieputtanut isänsä pikkusormen ympärille ja kuinka ihanasti nuo kaksi yhdessä touhuilevat.
37. Olen hyvin kiitollinen ja onnellinen kaikesta siitä mitä minulle on tapahtunut ja mitä olen saanut kokea.
38. En silti panisi pahakseni jos se loton pääpotti napsahtaisi juuri minulle :)
39. Ja jos joskus niin kävisi niin minulla olisi aika monta asiaa mielessä mitä niillä rahoilla tekisin...
40. ihan alkajaisiksi tilaisin lomamatkan muutamaksi viikoksi jonnekin kauas lämpöiseen!
41. Rakastan nukkumista.
42. Mieluiten tykkään nukahtaa mieheni syliin, siinä tunnen olevani parhaassa turvassa.
43. Rakastan myös katsella muiden nukkumista ja kuvaan usein Ceelaa ja Iskää kun he nukkuvat yhdessä ♥
44. Jos olemme riidelleet jostain, haluan aina että riita sovitaan/ selvitetään ennen nukkumaan menoa.
45. Pelkään jatkuvasti että läheisilleni voi tapahtua jotain pahaa.
46. Jos joku läheinen ei vastaa puhelimeen voin ajaa itseni paniikin partaalle miettiessäni mitä kamalaa on voinut tapahtua.
47. Herään edelleen yöllä tarkistamaan hengittääkö Ceela varmasti :)
48. Itken herkästi muistellessani surullisia asioita tai katsoessani surullisia ohjelmia
49. Monta vuotta sitten kun Mark kuoli teho-osastossa itkin pari tuntia, ja kun mies tuli kotiin hän luuli että jotain aivan järkyttävää on tapahtunut kun minä vain itkin enkä saanut itkultani kerrottua mitä on tapahtunut :)
50. Raskaana ollessani itkin ihan mille tahansa!
51. Rakastan irtokarkkeja ja sipsejä
52. ja hyviä salaatteja ja kunnon grillipihviä
53. edellistä tietysti hyvän punaviinin kanssa :)
54. Arkisin koitan syödä tosi kevyesti ja terveellisesti ja viikonloppuisin annan itseni sitten herkutella
55. Yritän tiputtaa vielä viimeiset pari kiloa mitä minulla roikkuu edelleen mukana raskauden jäljiltä.
56. Olen aina ollut aikamoinen kyläluuta, en viihdy pitkiä aikoja yksikseni kotona
57. Edellisestä voi päätellä että olen aika sosiaalinen.
58. Sairastan myös vakavaa puheripulia silloin tällöin.
59. Toivon että myös Ceelasta kasvaa sosiaalinen ja huumorintajuinen. Tällä hetkellä ainakin vaikuttaa siltä :)
60. Rakastin ihan hirmuisesti raskaana olemista. Tämä ei ainakaan helpota vauvakuumettani :)
61. Raskausviikolla 16 minulta poistettiin umpilisäke avoleikkauksella. Se oli ihan järkyttävää, ja pelkäsin että vauva ei pysy menossa mukana. Luojan kiitos kaikki meni hyvin.
62. Ceela syntyi suunnitellusti sektiolla kätilöopistolla.
63. Ceelan ollessa muutaman kuukauden ikäinen minulta poistettiin sappirakko.
64. Eli minulle tehtiin siis puolen vuoden sisällä 3 vatsanalueen operaatiota.
65. Eli toisin sanoen vatsani on täynnä arpia.
66. Minulla ei ole yhtäkään tatuointia
77. Eikä lävistystä.
78. Minulla ei ole ollut ikinä edes korvareikiä, enkä varmaan ikinä tule niitä ottamaankaan.
79. Tatuoinnin kylläkin voisin ottaa, kunhan keksin jonkun hienon :)
80. Rakastan hienoja ja ennenkaikkea nopeita autoja.
81. Minulla ei kuitenkaan ole varaa sellaiseen. *harmi*
82. En käy nykyisin juuri koskaan bilettämässä/ baareissa
83. koska en raaski millään olla Ceelasta erossa vaikka tiedän että se tekisi välillä hyvää
84. Seuraavan kerran kun menen niin aion rillutella kunnolla ja tanssia koko illan
85. Jos jotain juon niin makeaa siideriä tai karpalolonkeroa. Ja ruoan kanssa sitä punkkua.
86. Harvoin kuitenkaan juon, koska meillä vielä jossain määrin tissitellään
87. Tosin siitä yritetään koko ajan pikkuhiljaa luopua.
88. Se on kova paikka Ceelalle ja myös minulle.
89. Vihaan ihmisiä joilla on negatiivinen asenne kaikkeen ja jotka haluavat arvostella kaikkia.
90. Itse pyrin ajattelemaan positiivisesti ja ymmärtämään erilaisuutta. Asioita voi tehdä niin monella tavalla.
91. Osaan olla aidosti onnellinen toisten puolesta.
92. Kaipaan hurjasti omaa Ukkiani. Toivoin niin että hän olisi myös voinut nähdä Ceelan.
93. Uskon myös että hän varmasti näkeekin, tuolta jostain :)
94. Näin tänään Nuuskamuikkusen! Ihan oikeasti! Se oli käymässä meidän muumimuskarin kevätjuhlissa :)
95. Tiedän olevani Ceelalle paras mahdollinen Äiti.
96. Uskon myös olevani miehelleni paras mahdollinen vaimo ;)
97. Niin ja tiedän että mieheni on minulle varmasti paras mies. Koska tuntee mut paremmin kuin omat taskunsa. Mut sen taskuissa onkin aina hurjasti sälää kun se on timpuri :)
98. Tykkään nauraa muiden kustannuksessa - siis hyväntahtoisesti!
99. Ja vielä enemmän tykkään nauraa itelleni ja omille mokilleni, mitä sattuu aikas useasti :)
100. Olen tosi onnellinen että rupesin pitämään vihdoin omaa blogia. Ja olen hurjan onnellinen että jotkut sitä käyvät näköjään myös lukemassa. Kiitos siis teille kaikille jotka tätä jaksatte lukea ja vieläpä kommentoida!

 ♥ Ootte ihania ♥

Tässäpä nämä 100 tärkeää ja vähemmän tärkeää tiedon murusta minusta. Aika hauskahan näitä oli miettiä!

 Nii ja yks asia tuli vielä mieleeni uusimmista valokuvistani. Meillä rakennellaan parhaillaan autotallia, joten tässä kuva meidän raksa neidistä joka on ihan rakastunut kaivuriin :)



sunnuntai 9. toukokuuta 2010

♥Hyvää äitienpäivää♥

Äitiys on jotain sellaista mitä ei voi käsittää ennen kuin sen on kokenut. Minulle henkilökohtaisesti se on hienoin asia mitä olen eläessäni saanut kokea. Se ei myöskään ole itsestäänselvyys. Pitkän yrityksen ja hormonihoitojen jälkeen minustakin luojan kiitos tuli vihdoin Äiti reilu vuosi sitten. Nyt jälkeenpäin ajateltuna oli ehkä hyvä asia että kaikki meni niinkuin meni. Jouduimme kokemaan monta pettymystä ennen kuin unelmamme vihdoin toteutui ja meistä tuli perhe. Nyt todella kaiken sen jälkeen muistan arvostaa sitä mitä olen saanut. Äitiys ei ole maailman helpoin duuni, mutta aivan varmasti maailman palkitsevin. Kun tuo pieni ihminen katsoo suoraan silmiin, antaa suukon ja kikattaa niin meinaan haljeta onnesta. Saati sitten se kun saa tuijottaa nukkuvaa lastaaan joka on viattomin ja kaunein asia koko maailmassa.

 ♥Minun♥


Tänä aamuna pikkuinen ja Isi jättivät Äidin nukkumaan ja olivat hiipineet valmistelemaan äitienpäivä yllätystä! Sieltä ne sitten tulivat herättämään minua, ensin kuuluu pienten jalkojen tepsutusta ja perässä vähän isompien. Pieni kiikuttaa kädessään isoa korttia ja isompi tarjotinta :) Aamiainen sänkyyn, luxusta! ♥Kiitos rakkaat♥




Äiti&Ceela äitienpäivänä 2010

Toivottavasti kaikilla Äideillä on ollut tänään mukava äitienpäivä ja toivottavasti jokainen äitiydestä haaveileva pääsee sen pian kokemaan :)

Oma Äitini on mieletön Super-Äiti vailla vertaa. Häneltä olen saanut kaiken sen mitä toivoa voi, ja vielä paljon enemmänkin! Rakkautta, hellyyttä, syliä, ymmärrystä, opastusta elämää varten... niin ja ihanaa ruokaa :) Äidin puoleen voi aina kääntyä ja Äiti osaa aina lohduttaa ja kääntää asiat parhain päin. 

♥Kiitos Äiti♥


lauantai 8. toukokuuta 2010

Juhlia ja kakkuja osa 2

Elikkäs tänään jatkettiin synttärikahvittelua sukulaisten ja ystävien voimin. Nyt on juhlat juhlittu ja olo on väsynyt mutta onnellinen :) Väsäilin taas eilen kakkuja yömyöhään tapani mukaisesti! Mikä siinä on ettei ikinä voi vähän ennakoida? Noh pääasia että kakut olivat onnistuneita ja upposivat hyvää vauhtia vieraiden napoihin :)

Tämä on baileys- juustokakku. Kokeilin ensimmäisen kerran tällaista versiota missä keksipohja on nostettu reunoille asti. Perhoset olen pursottanut sulasta suklaasta leivinpaperin päälle mihin olin ensin piirtänyt perhosen ääriviivat. Ja nämä olivat oikeasti helpot tehdä ja mielestäni tosi kivat koristeina :)

Tämä taasen on ihan perus sokerikakkupohjalla tehty, täytteenä samanlainen mascarpone-daim-vadelma täyte joka oli eilisessä bloggauksessa vilahtaneen suklaakakun välissä. Kakkuihin hain ideoita ja apuja Kinuskikissan ihanasta blogista :)





 
Nyt on kämppä täynnä ihanaa kukkaloistoa, kiitos kaikille :)


Miehen perhe muisti minua tällä ihanaisella muumipurkilla jota olin jo pitkään himoinnut! Kiitos :)

 
Pieni oli taas elementissään kun sai nauttia huomion keskipisteenä olemisesta :)


 
Ja voi sitä riemua kun rakas poikaystäväkin tuli käymään kylässä. Näidän kahden yhteisiä puuhia on kyllä niin liikuttavaa katsella ♥


perjantai 7. toukokuuta 2010

Tänä aamuna...

...heräsin siihen että joku kutittelee nenääni, ja toivottelee hyvää syntymäpäivää :)
Totta tosiaan tänään on 27 vuotta siitä kun minä putkahdin maailmaan. Enää nämä omat synttärit ei tunnu juuri miltään, mutta tokihan niitä nyt vähän täytyy juhlistaa! Tapana on ollut leipoa kakku ja pyytää vähän sukua ja ystäviä kahville. Tänään kävi Ceelan rakas kummitäti miehineen ja huomenna on tulossa sitten enemmän ja vähemmän porukkaa :)

Tänään väsäilin tämmöisen aika pienen suklaakaukun mascarpone-daim-vadelma täytteellä. Huomiselle pitäisi vielä leipoa pari kaakkua jotta ei lopu tarjoilut kesken :)

 Neiti juhli Äitin synttäreitä kesäisessä asussa sadepäivästä huolimatta :)

  Ceelan kummitäti toi Äitille lahjaksi ihanan keltaisen paketin...

...josta kuoriutui tällaiset ihanaiset ja tuoksuvaiset lahjat :) Vaaleanpunainen pallo on nimeltään think pink kylpypallo ja sininen mötikkä puolestaan ice blue- virkistävän minttuinen merisuolasaippua! Oih, rakastan juuri tämmöisiä ihania hemmottelu tuotteita. Huomenna kun vieraat ovat häipyneet, lasken itselleni kuuman porekylvyn ja heitän sinne tuon pallon ja nautin :) Kiitos rakas Omppunen näistä!

Kummitäti oli ollut niin kiltillä tuulella että toi Ceelallekin oman paketin, josta löytyi ihanat kesäyökkärit :)

Ja pakko vielä tähän samaan postaukseen hehkuttaa uusimpia löytöjä, elikkäs ihanat pilkkuleggarit bongasin eilen Kappikselta oikein mainioon hintaan. Nämä menevät mukavasti monien tunikoiden ja mekkojen kanssa

Ja tämmöisen suloisen paidan/tunikan bongasin Lindexillä ja se suorastaan huusi päästä mukaamme!

Ps. se nenänkutittelija oli niin ihana että toi Äidille jopa kukkia töistä palatessaan :)

torstai 6. toukokuuta 2010

Tunnustus

Suuri kiitos Emmille tästä ihanasta tunnustuksesta. Emmin oma blogi Pampula ja Piikkiriikki on aivan ihanaa seurattavaa, suosittelen tutustumaan :)

Seurailen itse monia ihania blogeja, ja yritän laittaa tämän nyt eteenpäin sellaisiin blogeihin jotka eivät vielä ole kerenneet tätä saada :) Moni tämän on jo saanut ja varmasti suurin osa tulee saamaan ja joka ikinen on oman tunnstuksensa ansainnut!!! Olkaapa hyvä...


Nellylle päivienviemänä blogiin

Nannalle Luvable blogiin

Lenskulle MamaL blogiin

ja

Tiinalle Adèatytön blogiin


sunnuntai 2. toukokuuta 2010

Tasan vuosi sitten...

meillä juhlittiin pienen neidin ristiäisiä ja Isin&Äidin häitä. Vieraat tosin oli kutsuttu vain ristiäisiin, mutta pääsivätpähän sitten samoilla lämpimillä myös häihin *hih*. Tämä oli meidän mielestämme niin hyvä käytönnön pila järkätä häät salassa, ja voi että olipa kiva yllättää kaikki vieraat. Oma Isäni houkuteltiin sakastiin 10min ennen juhlan alkua ja siinä sitten vävymies pyysi Isältäni tyttären kättä. Voin kertoa että siinä oli Isipappa pikkuisen sekaisin, onneksi kuitenkin lupasi minut luovuttaa :) Sitten kun kaikki vieraat olivat saapuneet kirkkoon me lampsittiin Iskän kanssa ulkokautta pääovien taakse ja siinä vaiheessa alkoi kyllä vähän omatkin polvet tutista! Sieltä se häämarssi sitten kajahti ilmoille me kävelemme Iskän kanssa alttaria pitkin ja hölmistyneet sukulaiset ja Ceelan kummit pääsivät seuraamaan vihkitoimitusta kastetoimituksen sijaan :)



Vihkimisen jälkeen siirryttiinkin sitten kasteeseen jossa pieni neiti Papu sai nimekseen:

 Ceela Cecilia Amelie


tässä päivänsankari Mummon sylissä

Häät sekä kaste toimitettiin ihanassa Porvoon tuomiokirkossa ja juhlat jatkuivat sitten vanhassa kaupungissa Porvoon Paahtimon idyllisessä  miljöössä





Ceela neiti tuntui olevan varsin tyytyväinen uutukaiseen nimeensä ja juhli rennosti Ukin sylissä :)


♥meidän pörröpää♥

♥ ♥ ♥

Ja Paahtimosta juhlia jatkettiin vielä oman perheen kesken omassa kodissa. Päivä oli kaikinpuolin täydellinen. Aurinko paistoi ja lämmitti ja juhlat olivat niin meidän näköiset. Tätä päivää oli tänään - ensimmäisenä hääpäivänä erityisen ihanaa muistella :) 


♥ Ceela-neiti rakkaan kummitädin sylkyssä ♥


♥ oma rakas kummityttö ♥

♥ rakastan ♥




lauantai 1. toukokuuta 2010

Glada vappen...

Elikkäs...

hauskaa vappua kaikille!!!

toivottaa Ceela :)

Meillä on ollut aikas vauhdikas vappu! Eilen juhlittiin Helsingissä Ceelan kummitädin valmistujaisia, onneksi olkoon vielä tuoreelle Maisterille :) Ceela tosin oli eilisen vähän rauhallisemmissa bileissä sukulaisilla joten kiitoksia vielä hoitojoukoille jotka mahdollisti Äitin ja Isin kekkeröinnin ja piti hyvää huolta meidän rakkaimmasta :)